söndag 20 september 2009

UTMANING

Ja då var man ägare till en blogg, music sounds better whit you. VÄLKOMMEN mina damer & herrar. Mitt första inlägg med ord. Hur ska jag börja? Fint väder…

Just nu sitter jag i Skåne i min pojkväns omöblerade rum, han sitter vid sitt skrevbord och pluggar eller försöker plugga. Vi lyssnar på Markus Krunegård – jag är en vampyr & Muse. Tanken att dra han i kragen tätt intill mig är stor och stark… fast jag håller mig en stund. Skolan är viktig har jag hört sedan uppväxten. Tyvärr lyssnade inte jag på de visa orden med det gjorde min pojkvän Tobby. Min nano nörd som jag lämnar i morgon för att ta tåget hem, packa väskan, ta planet till Gran Canaria för att utbilda mig till guide för Fritidsresor. Många moment under en kort tid.

Sakna-utmaning-nervositet-flygplan-engelska-prov-danskar-lyckan-vänskap.

Två intensiva veckor endast engelskt tal. Engelskprov. Jag är otroligt nervös för at jag inte ska klara det men jag vill och ska klara det. Stå inför människor jag aldrig har sett och eller pratat med i en BUSS, en buss som svänger höger vänster. Vilken tur att jag har som är åksjuk. Spy på mina danska och finska kollegor. Bra intryck bra början. Kanske får smeknamnet spyan. Bytta inställning kanske är på tiden. Om jag har klarat av att utbilda mig till skidlärare i två steg ska jag klara det här! Mitt engelska tal kanske inte kommer vara utmärkt men det var inte mig skidåkning heller. Jag klättrar sakta men säkert upp till toppen. Jag längtar fast min mage vänder sig upp och ner. Utmaning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar