måndag 21 september 2009

HEJDÅ SKÅNELAND

Kan inte förstå att jag sitter på tåget hem från Skåne för sista gången på ett halvår. Jag kan inte, jag vill inte. Önska jag kunde packa ner en bit av skåne i min resväska. Plocka fram biten när jag längtar tillbaka. Jag kan göra en bit av minnen. Skåne finns kvar och Tobby lika så. Fast visst är det jobbigt, speciellt när ett gulligt par står precis brevvid mig och pussas när jag väntar på tåget, tänkte fråga om jag fick vara med på ett hörn. Kanske få en kram eller hålla hand och låsas att det är min pojkvän fast jag lovar er det skulle aldrig hända. Känner mig som en känslomässig bomb. Jobbigare blir det… vännerna och familjen. Ikväll ska jag bjuda mina närmsta tjejer på mat. Krama om dem extra hårt. Varför är jag en känslomässig bomb? Jag ska ut på äventyr! Se världen lite mer och lära mig en hel del. Typiskt. Har inte fått min biljett till GC heller. Har fritidsresor glömt bort mig? Hoho. Ska ringa dem när jag kommer hem för min mobil är självklart trasig. Typiskt. Min kontakt person är finsk också. Undra om det blir finsksvenska eller engelska jag får prata? Det är som lotta.

Dagens måste. 1 Köpa mat. 2 Laga mat. 3 packa. 4 Inte packa för mycket. 5 Ringa fritidsresor. 6 Skriva ut biljett om jag får någon. 7. Mysa med tjejerna. 8 Plugga typiska engelska guide ord. 9 Dubbel kolla passet. 10 Andas.

AL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar